Search

“Ядерна енергетика - це рятівник від “енергетичного” голоду " чи руйнівник, винний у загибелі всього живого?”-

 

"Ядерна енергетика - це рятівник від "енергетичного" голоду " чи руйнівник, винний у загибелі всього живого?"-

таке проблемне питання вирішували здобувачі фахової передвищої освіти спеціальності "Фінанси, банківська справа та страхування " та "Підприємництво, торгівля та біржова діяльність» на відкритому занятті з фізики, який провела Руснак Світлана Григорівна, спеціаліст вищої категорії, викладач – методист. Заняття на актуальну для сьогодення, коли росія нищить українську енергетику та окупувала Запорізьку АЕС ,тему "Атомна енергетика України. Екологічні проблеми ядерної енергетики" було комбіноване з елементами конференції .

Викладач поставила мету: формувати уявлення про атомну енергетику України, показати переваги і проблеми сучасних атомних станцій; розвивати інтерес до вивчення атомної енергетики, розвивати уяву та логічне мислення студентів, вміння робити висновки; виховувати сучасну ділову людину, яка вміє переконувати.

Заняття розпочалося на позитивній ноті з найяскравішого елемента - перегляду відео "Тварини зони відчуження -2024".

Повторення раніше вивченого матеріалу проходило у вигляді тестів, а також повідомлень студентів про Чорнобильську зону, її позитивні та негативні сторони , що спонукало присутніх до подорожі в зону відчуження. Застосування такого методу активізувало розумову діяльність студентів.  

Заняття пройшло динамічно та продуктивно, поставлена мета досягнута. Викладач постійно взаємодіяла зі студентами, вдало підібравши методи навчання, як от: "асоціативний кущ" до абревіатури АЕС, проблемні ситуації, евристична бесіда, вправа мікрофон "Міфи Чорнобиля", логічна гра "Я вважаю, що…" Особливо цікавими були експрес - доповіді представників робочих групи "Дослідники", "Історики", "Екологи", "Технологи", створених напередодні.

Під час заняття дотримано таких принципів навчання: науковість, доступність, самостійність та активність студентів, зв'язок із життям та сьогоденням на тлі повномасштабної війни з росією .

Студенти показали знання, вміння працювати з різними джерелами, були наполегливими у вирішенні проблемних ситуацій. Наприклад, кожен з присутніх повинен був вирішити: атом - це добро чи зло для людини. Тому на початку та вкінці заняття студенти та викладачі проголосували зеленими картками "За" ядерну енергетику, червоними "Проти" неї. Якщо на початку "За" проголосувало 7 присутніх, то наприкінці заняття - 11.

За оцінками колег заняття проведено на високому методичному рівні та досягло поставленої мети. Адже фізика - одна з найпрекрасніших наук. Вона показує нам, який великий і водночас близький до людини світ, у якому ми живемо. Фізика дає змогу людині відчути свою велич, надзвичайну силу свого розуму, робить її наймогутнішою істотою у світі.

Галина ГЛОВА, викладач коледжу

 

: