Методичний кабінет

Підвищення кваліфікації

Підвищення кваліфікації


Підвищення кваліфікації педагогічних працівників – це процес безперервного професійного розвитку, спрямований на оновлення та вдосконалення знань, умінь і навичок викладачів відповідно до сучасних вимог освіти.

Цей процес регулюється Законами України «Про освіту», «Про фахову передвищу освіту», Положенням про підвищення кваліфікації педагогічних працівників.

Процедуру, види, форми, обсяг (тривалість), умови підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників визначено Порядком підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2019 року № 800 "Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників".

Метою підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників є їх професійний розвиток відповідно до державної політики у галузі освіти та забезпечення якості освіти.

Формами підвищення кваліфікації є:

  • інституційна (очна (денна, вечірня), заочна, дистанційна, мережева);

  • дуальна, на робочому місці, на виробництві тощо.

Форми підвищення кваліфікації можуть поєднуватись.

Основними видами підвищення кваліфікації є:

  • навчання за програмою підвищення кваліфікації, у тому числі участь у семінарах, практикумах, тренінгах, вебінарах, майстер-класах тощо;

  • стажування.


Програми підвищення кваліфікації

Відповідно до пункту 10 Постанови №800 програма підвищення кваліфікації затверджується суб'єктом підвищення кваліфікації та повинна містити інформацію про:

  • її розробника (розробників);
  • найменування; мету;
  • напрям;
  • зміст;
  • обсяг (тривалість), що встановлюється в годинах та/або в кредитах Європейської кредитної трансферно-накопичувальної системи (ЄКТС);
  • форму (форми) підвищення кваліфікації;
  • перелік компетентностей, що вдосконалюватимуться/набуватимуться (загальні, фахові тощо).

Обсяг (тривалість) програми підвищення кваліфікації визначається відповідно до її фактичної тривалості в годинах без урахування самостійної (позааудиторної) роботи або в кредитах ЄКТС з урахуванням самостійної (позааудиторної) роботи.

Кожен педагогічний і науково-педагогічний працівник зобов'язаний щороку підвищувати кваліфікацію з урахуванням особливостей, визначених законодавством (ч. І ст. 51 Закону України «Про повну загальну середню освіту»).

Підвищення кваліфікації є необхідною умовою атестації (ч. І п. 8 Положення про атестацію). Загальний обсяг підвищення кваліфікації педагогічного працівника не може бути менше ніж 120 годин упродовж п'яти років перед атестацією (п. 12 Постанови №800).

Керівник, заступники керівника, керівник філії, відділення, циклової, методичної комісії закладу дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої освіти, які вперше призначені на відповідну посаду, проходять підвищення кваліфікації відповідно до займаної посади протягом двох перших років роботи.

Не пізніше 25 грудня працівник повинен поінформувати керівника закладу освіти або уповноважену ним особу про стан проходження ним підвищення кваліфікації у поточному році з додаванням копій отриманих документів про підвищення кваліфікації. Відповідна інформація зберігається в особовій справі працівника відповідно до законодавства (п. 20 Постанови №800).


Напрями підвищення кваліфікації

Основними напрямами підвищення кваліфікації (п.15 Постанова №800) є:

  • розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій);
  • формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей вмінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України "Про освіту";
  • психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку, основи андрагогіки;
  • створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами;
  • використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку;
  • мовленнєва, цифрова, комунікаційна, інклюзивна, емоційно-етична компетентність;
  • формування професійних компетентностей галузевого спрямування, опанування новітніми виробничими технологіями, ознайомлення із сучасним устаткуванням, обладнанням, технікою, станом і тенденціями розвитку галузі економіки, підприємства, організації та установи, вимогами до рівня кваліфікації працівників за відповідними професіями (для працівників закладів професійної (професійно - технічної) освіти);
  • розвиток управлінської компетентності (для керівників закладів освіти, науково-методичних установ та їх заступників) тощо (пункт 14 Порядку).

У разі викладання декількох навчальних предметів (дисциплін) педагогічні та науково-педагогічні працівники самостійно обирають послідовність підвищення кваліфікації за певними напрямами у міжатестаційний період в межах загального обсягу (тривалості) підвищення кваліфікації, визначеного законодавством.


Графіки чергування та закріплення аудиторій

Графіки чергування та закріплення аудиторій


Відповідальні особи за функціонування спеціалізованих навчальних приміщень та інших об’єктів


Закріплення навчальних кабінетів та лабораторій


Чергування викладачів і адміністрації


Атестація педагогічних працівників

Атестація педагогічних працівників


Архів

Відповідно до п.5 ІІІ розділу Положення про атестацію педагогічних працівників педагогічний працівник , який атестується, може подати до атестаційної комісії документи в паперовій або електронній формі.

Електронний варіант документів (формат РDF, кожен документ в окремому файлі) можна надіслати на адресу електронної пошти для подання педагогічними працівниками документів в електронній формі з підтвердженням про отримання: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. .

Строк дії електронної пошти: з 11 жовтня 2024 р. по 12 березня 2025 р.

Список педагогічних працівників, які підлягають черговій атестації у 2025 році:

  1. Андрусик Роман Васильович;
  2. Глова Галина Романівна;
  3. Дудяк Ігор Петрович;
  4. Озімінська Орися Яківна;
  5. Петрів Галина Василівна.
  6. Руснак Світлана Григорівна.
  7. Сагайдак Ірина Петрівна.
  8. Тимчук Володимир Іванович.
  9. Токарчук Василь Іванович.
  10. Тарасевич Світлана Ярославівна.
  11. Черничук Володимир Михайлович.

Строк проведення чергової атестації педагогічних працівників у 2025 році — 26 березня.

З 18.10.2024 р. до 19.11.2024 р. – ознайомлення членів атестаційної комісії з поданими та зареєстрованими документами педагогічних працівників, які атестуються у 2025 році.

Оцінка професійних компетентностей педагогічних працівників з урахуванням посадових обов’язків.


Список педагогічних працівників, які підлягають позачерговій атестації у 2025 році:

  1. Лукавецька Леся Михайлівна
  2. Сапіжак Михайло Володимирович

Строк проведення позачергової атестації педагогічних працівників у 2025 році – 26 березня.

Згідно змін до Положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 09 вересня 2022 року № 805 ( у редакції наказу Міністерства освіти і науки України від 10 вересня 2024 року № 1277), п.3, розділу ІІІ подається наступна інформація.

Відповідно до наказу директора ВСП «Заліщицький фаховий коледж імені Є. Храпливого НУБіП України» від 12. 08.2024 р. № 71-ОД створено атестаційну комісію у складі:

Голова атестаційної комісіїПавлюк Б.С. – директор коледжу;

Заступник голови атестаційної комісіїГалайдіда О.В. – заступник директора з навчальної роботи;

Секретар атестаційної комісіїАтаманчук Л.А. – завідувач навчально-методичного кабінету.

Члени атестаційної комісії:

  • Юрійчук О.В. – заступник директора з виховної роботи;
  • Андрусик Р.В. – завідувач відділення технологічного;
  • Холодило О.І. – завідувач відділення економічного;
  • Дудяк І.П. – завідувач навчально-виробничої практики;
  • Сагайдак І.П. – голова циклової комісії;
  • Башта І.С. – голова циклової комісії;
  • Жлуховська Р.С. – голова циклової комісії;
  • Зубик І.М. – голова циклової комісії;
  • Киверига О.Ю. – голова циклової комісії;
  • Перит В.В. – голова циклової комісії;
  • Петрів Г.В. – голова циклової комісії
  • Токарчук В.І. – керівник фізичного виховання.

Графік проведення засідань атестаційної комісії І рівня
у 2024-2025 н.р.
у Відокремленому структурному підрозділі «Заліщицький фаховий коледж імені Є. Храпливого НУБіП України»

  • Засідання № 1 – 25 вересня 2024 р.
  • Засідання № 2 – 08 жовтня 2024 р.
  • Засідання № 3 – 20 листопада 2024 р.
  • Засідання № 4 – 18 грудня 2024 р.
  • Засідання № 5 – 22 січня 2025 р.
  • Засідання № 6 – 19 лютого 2025 р.
  • Засідання № 7 – 26 березня 2025 р.
  • Засідання № 8 – 09 квітня 2025 р.

Перелік рекомендованих документів, які подаються педагогічними працівниками для проведення атестації ( згідно Положення про атестацію педагогічних працівників у ВСП «Заліщицький фаховий коледж імені Є. Храпливого НУБіП України», затвердженого засіданням педагогічної ради, протокол № 5 від 11.12.2024 року, відповідно до п 3, розділу ІІІ).

Протягом 10 робочих днів з дня оприлюднення інформації педагогічний працівник, який атестується, може подати до атестаційної комісії документи, що, на його думку, свідчать про педагогічну майстерність та/або професійні досягнення. Ці матеріали можуть відображати результати педагогічної діяльності викладача в таких напрямках:

  • Навчальна робота:
  1. навчально-методичні комплекси з предметів (інтегрованих курсів, дисциплін), які викладає педагогічний працівник;
  2. інформація про керівництво науково-дослідною роботою студентів.
  • Організаційна робота:
  1. інформація про участь в роботі навчально-методичних комісій, науково-методичних рад, методоб’єднань, круглих столів, майстер-класів, семінарів, тренінгів, конференцій тощо;
  2. інформація про особисту участь у конкурсах;
  3. матеріали заходів, організованих особисто викладачем у закладі освіти та за його межами (конференції, семінари, тренінги, круглі столи, майстер-класи тощо).
  • Методична робота:
  1. участь у розробці СФПО, навчальних планів та програм;
  2. авторські (співавторські) методичні вказівки, робочі зошити, посібники, підручники, відеофільми тощо;
  3. тематичні статті, надруковані на сторінках педагогічної преси або фахових видань, опубліковані на вебсайті закладу освіти;
  4. матеріали проведених відкритих занять.
  • Виховна і громадська робота:
  1. матеріали проведених виховних заходів, тематичних вечорів;
  2. інформація про участь в громадській роботі.
  • Науково-дослідна робота:
  1. матеріали публікацій у фахових наукових виданнях;
  2. тези та статті, опубліковані у матеріалах науково-практичних конференцій;
  3. отримані патенти;
  4. інформація про розробки, впроваджені у виробництво;
  5. монографії;
  6. довідники.