Search

Підсумки проведення Тижня української мови

«Ми, як скарб нетлінний, мову рідну

Мусимо нащадкам передать»

Підсумки проведення Тижня української мови

     Уже традиційно, відзначаючи 9 листопада День української писемності і мови, викладачі рідної словесності проводять у коледжі Тиждень української мови. Стартував він із долучення студентського загалу та частини викладачів до написання Всеукраїнського диктанту національної єдності, який цьогоріч мав назву «Крила України» і, окрім суто філологічної мети, своїм змістом акцентував на єдності української багатонаціональної спільноти.

    Інформаційні матеріали виставки «Рідна мова – життя духовного основа», підготовленої працівниками бібліотеки, допомогли студентам якісно оформити тематичні стіннівки з використанням цікавих епіграфів, цитат, висловлювань майстрів слова, фольклорних джерел. За цікаве змістове наповнення та естетичне оформлення стінгазет варто відмітити редколегії 23-АЕ («Слово до слова – зложиться мова»), 11-К («Дивослово»), 15-ФП, 26 («Наша мова калинова»), 21 («Українській – шану»), 12, 25 («Мова калинова»), 14 («Любіть Україну у сні й наяву…») груп і висловити вдячність всім студентам, хто долучився до участі у виставці.

     У рамках Тижня української мови викладачем Гойман В.І. була проведена інформаційно-просвітницька година «Від Нестора Літописця до сучасності» за участю студентів 41-ЕК та 11-А груп, які зробили екскурс у сиву давнину, прослідкувавши шлях розвитку української писемності.

     Одним із найвідповідальніших заходів Тижня рідної мови є старт І етапу Міжнародного конкурсу з української мови ім.П.Яцика. Цьогоріч у ньому взяли участь 46 студентів І-ІІІ курсів. Без сумніву, це не лише найпалкіші шанувальники рідного слова, а й достойні знавці його правописних норм. Добрі результати виконання конкурсних завдань показали студенти-першокурсники Машера А., Сороцький Р. (11-К гр.), Мельник А., Пахолків В. (12 гр.), Мельник Н., Перит Т. (14 гр.), Юровська У., Мельник Л., Козійчук А. (15-ФП гр.). Найвищий загальний бал за виконання всіх завдань отримала студентка 15-Ф групи Фрасуняк Тетяна, якій засилаємо найщиріші вітання.

     З-поміж конкурсантів ІІ-ІІІ курсів слід відзначити Вовчанську А., Терех І., Данилюка А.(24-ОФ гр.), Бойчук О., Валюк О. (25 гр.), Любінецького В. (21 гр.), Кастранця А. (22 гр.), Филип'юка Г. (23-А гр.). Найдостойніші результати виконання граматичних завдань, оригінальні твори-міркування на запропоновані теми представили Ворожбит Іванна (34 гр.) та Якимець Ганна (24-ОФ гр.). Отож на переможців І етапу в цьому престижному конкурсі чекає відповідальна місія – гідно представити навчальний заклад у наступному – ІІ-му, обласному турі.

     Серед конкурсних завдань, зокрема, було запропоновано висловити свої міркування з приводу того, наскільки ставлення до рідної мови і володіння її нормами свідчить про духовну сутність людини. Подібні теми пропонувалися студентам І-ІІ курсів для твору-роздуму («Ми, як скарб нетлінний, мову рідну мусимо нащадкам передать», «Будуймо державу вкраїнського слова» тощо). Їх творчі роботи свідчать про глибину розуміння молоддю цієї проблеми.

     «Те, як людина говорить, створює образ її душі та інтелекту, вихованості, оскільки саме через мову виявляються ці важливі людські якості. Мовлення кожного – це його духовний, інтелектуальний портрет. Заговорить людина – і виявить не лише рівень своєї освіченості, а й міру вихованості, гостроту розуму, образність уяви, точність спостережень», - зазначив Шиндеровський Сергій (21-К гр.). «Великою проблемою серед молоді є брак словникового запасу – як наслідок небажання читати художню літературу. Розмову, «пересипану» словами-паразитами «тіпа», «короче», неприємно слухати, і таке мовлення красномовно малює не лише словесний портрет мовця, а й його самого – його внутрішній, духовний світ. Як не згадати відомий вислів древніх греків: «Заговори, щоб я тебе побачив», - міркував Влад Любінецький (21-К гр.). «Ми хочемо бути багатомовними та освіченими. Для цього ми маємо засвітитися любов'ю до рідної мови як до найсвятішого скарбу нашої нації. Де б ми не були, ми завжди повинні пам'ятати, що тільки молитва на рідній мові буде вислухана Богом», - підсумувала Фрасуняк Тетяна (15-Ф гр.).

     Традиційно в рамках Тижня рідної мови студенти беруть участь у вікторині «Чи знаєш ти українську мову?», яку проводять викладачі-філологи на заняттях. Тож до вже названих знавців рідної мови, заявлених на конкурсі, відзначимо найактивніших учасників вікторини: Гончар З., Галіяша І. (11-А гр.), Крілика М. (11-К гр.), Зайшлого М., Процентного П. (12 гр.), Паньків М. (14 гр.), Катеринич Л., Хруставку В., Лучик О. (15-ФП гр.), Воробець М., Ткачика А. (24-ОФ гр.), Ждан Х., Монастирську Х. (25 гр.), Льорчака А., Бойка В. (21 гр.), Ониськіва А., Рожелюка М. (23-АЕ гр.), Храпу О., Крупу Н., Бужак Н. (26 гр.).

     Системні знання з української мови, які наші студенти здобувають у школі, стають надійною базою для формування правописних умінь та навичок в коледжі, що є основою їх мовної компетенції. Сучасне життя вимагає грамотної людини, яка має значний словниковий запас, здатна вільно висловлювати свої думки в усній і писемній формі, у будь-якому стилі і жанрі. Тиждень української мови, проведений у нашому коледжі, мав на меті спонукати студентів до постійного осмисленого мовного самовдосконалення, збудити їх патріотичні почуття, адже ставлення до рідної мови є свідченням національної свідомості і рівня культури народу, його цивілізованості.

     Воістину справедливі слова О. Гончара: «Той, хто зневажливо ставиться до рідної мови, не може й сам викликати поваги до себе». Тому постійна турбота про екологію мовного середовища має стати однією із головних якостей сучасного спеціаліста, вдосконаленню якої немає меж.

      Як слушно зазначив Франсуа Вольтер, «чужу мову можна вивчити за шість років, а свою треба вчити все життя».

О.Матійчук, викладач філологічних дисциплін

: