Тиждень української мови та літератури
Відкрите заняття – цінний інструмент для покращення якості навчання


29 жовтня 2025 року, у третій день Тижня української мови та літератури, викладач Людмила Атаманчук провела відкрите заняття з української мови із студентами 22 групи спеціальності «Агрономія» на тему «Дієслово та його форми». Метою заняття було узагальнити поняття про дієслово як частину мови, набути нових знань про форми дієслова, дізнатися, як дієслова змінюють свою форму і як це впливає на їхнє значення.

Під час заняття викладач звернула увагу на заходи, які проведені у коледжі в рамках Тижня української мови та літератури. Використано цитати, крилаті вислови, відео з думками відомих особистостей сьогодення чи минулих століть про мову – Івана Огієнка, Ліни Костенко, Ірини Фаріон, які супроводжувались тлумаченнями студентів.




Працюючи над темою, здобувачі освіти проводили дослідження про силу слова, удосконалювали знання про дієслово та його форми, робили спостереження над складними випадками словозміни дієслів, розглядали паралельні форми вираження наказового способу дієслів, вивчали правила наголошування дієслів.



Різні традиційні та інтерактивні методи і прийоми навчання(робота з деформованим текстом, з підручником, з презентацією, пошук дієслів у пісенному тексті, колективна робота, робота в групах, тренувальні вправи самостійно, метод мікрофона, завдання на збагачення словникового запасу мовлення, творча робота, виконання тестів у форматі НМТ усно) і детальний аналіз із обґрунтуванням, забезпечили студентам високий рівень теоретичних знань та практичних навичок, хороші оцінки.



Одним із видів освітньої діяльності, використаних на відкритому занятті, була робота з підручником О.Авраменка «Українська мова» для 11 класу. Спостерігаючи за рубрикою «Культура слова», студенти переглядали експрес-урок з порадами О.Авраменка про правильне вживання у мовленні дієслів.




Усе заняття було пронизане мотивом національно-патріотичного виховання сучасної молоді, формування екологічної свідомості, активної громадянської позиції, історичної пам'яті героїчного минулого України, збереження національних традицій, плекання любові до рідного слова, виховання честі, формування самоповаги, пошани до Захисників України сьогодення та минулого часу.



Позитивно вплинуло на студентів використання прийомів індивідуального впливу: довіра, схвалення, похвала тощо. Неодмінний успіх таких прийомів демонстрував комфортний хід заняття.

Присутні колеги відзначили високий рівень педагогічної майстерності Людмили Анатоліївни, її уміння використовувати сучасні технології навчання, створювати сприятливий емоційний мікроклімат та підтримувати постійний контакт з студентами.
Віра ГОЙМАН, Ірина САГАЙДАК, виладачі філологічних дисциплін